פיתרון ירוק לבעיית היתושות

במסגרת מלחמות הקיץ ביתושות פיתחתי השנה כלי נשק ביולוגי חדש - אני מציב דלי מים בחוץ, יתושות מטילות בו את ביציהן, ואיך שבוקעים הזחלים אני משתמש במים האלה להשקיית צמחים או לקומפוסט, ובכך מחסל את הדור הבא של המזמזמות העוקצניות.

אני מתנצל בפני מי שהטרמינולוגיה המיליטריסטית צורמת לאזניו, אבל זה בוודאי יותר ידידותי ובריא מאשר שימוש ברעלים או בכימיקלים דוחי יתושים בחדר הילדים.

יתושות מטילות את ביציהן במים, ומלכודת מים פשוטה להכנה, יכולה לגרום לרבות מהן להטיל בה את הביצים. כל שנותר הוא לחכות ימים אחדים לזחלים, ופשוט 'לשפוך את התינוק עם המים', להשקות צמחים או ערימת קומפוסט, וזהו. הרעיון הוא שפחות יתושות יטילו את ביציהן במקווי מים נסתרים שאינם מטופלים, וכך פחות יתושים יגיחו לאוויר העולם.

מובן שלא די באמצעי הזה, וכמובן שאפשר ורצוי להתקין רשתות על החלונות, כילות על המיטות ושאר חסמים פיזיים, ובוודאי שהקמת בריכת מים עם גמבוזיות וצפרדעים זה בכלל הכי ירוק.
ובכל זאת - השיטה הזו היא עוד כלי מועיל וככל שיותר אנשים ישתמשו בו כך היעילות שלו תגבר.
(כן, מנכ"ל חברת החשמל, אני יודע שסגירת הבית למשך הקיץ והפעלה רצופה של המזגן היא גם כן יעילה נגד יתושים - הם לא חובבי קור גדולים, אבל בחייאת דוניאתכום - לא חבל על העולם?)

הוראות הכנה למלכודת מים -

לתשומת לבכם: אם יש סיכוי שתשכחו מהדלי ליותר משבוע אל תתחילו עם השיטה הזו. מספיק שמחזור אחד של הטלה זוכה להגיע לאוויר העולם - וכבר תרמתם ענן של מאות יתושים לשכונה שלכם!
> הכינו כלי מים ובו לפחות 5 ס"מ של מים (רצוי כלי בהיר - שתיטיבו לראות את הזחלים).
> הציבו אותו בחוץ, עדיף באזור מוצל ובקרבת צמחים.
> מומלץ מאוד להציב כמה זרדים במים - יתושות אוהבות לעמוד עליהם לצורך ההטלה ומעדיפות לחשוב שיהיה לדור הבא שלהן איפה להתחבא מדגים פוטנציאליים, וצמחיית מים זה המסתור הטבעי.
> תוך 4-7 ימים אמורים להופיע הזחלים - זה הזמן להשקות!

במישור העירוני

רעיון פשוט זה יכול להיות מיושם גם ברמה המוניציפאלית והאזורית. למרבית העיריות היום יש צוותים של "מטפלי מים" הלוחמים ביתושים בשגרה ובהתאם לקריאות ותלונות תושבים. אם צוותים אלה יציבו בנוסף "מלכודות" מים כאלה ברחבי הישוב הם יוכלו לסמן וי גדול וירוק על ידידותיות לסביבה.
במסגרת מהלך כזה, אפשרי שהעירייה תטפח רשת של מתנדבים ברחבי העיר שידאגו לעניין כל אחד במקום מגוריו, וכך נחסוך גם בשינוע מציבי המלכודות.
כמובן שכפרויקט מוניציפלי כדאי שכל מלכודת תהיה ממוספרת וייאספו נתונים לגבי הופעת הזחלים. הניטור ישמש למדידת הצלחה ולשיפור הפעילות.


מאחל לכולנו שנהנה מ"חלום ליל קיץ" אמיתי - ללא זמזומים, גירודים, או דם על הקירות...

עודד 


---------

פורסם במקור באתר 'שינוי ירוק' תחת הכותרת 'איך להשמיד את הדור הבא (של היתושות)

אין תגובות: